وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

اینترنت اشیاء که مخفف IoT به هر چیزی که قابلیت اتصال به اینترنت برایش فراهم باشد و قابلیت پردازش اطلاعات و گرد آوری و ذخیره داده ها فراهم باشد که کاربرد های محدود ناپذیری دارد.

بایگانی

اینترنت اشیاء صنعتی

علیرضا زارع جدس |

 

خب حالا میخواهیم درمورد یکی از زیر مجموعه های اینترنت اشیاء بحث کنیم.

به ساده ترین پاسخ میتوان گفت که اینترنت اشیاء صنعتی یا یه اختصار IIoT باعث میشود که سرعت و دقت کار بیشتر شده و بهره وری و نیز صرفه جویی در زمان و هزینه ها بیشتری نیز انجام شود. 

این فناوری در کارخانه ای سبب شده که اطلاعات و داده ها سریع تر محاسبه و داده کاوی شوند و اطلاعات خیلی سریع برای کارکنان و افرار آن کارخانه تبادل شود. پرتکلی که برای تبادل داده ها در این فناوری استفاده میشود MQTT است که بیشترین استفاده را داشته و مخفف کلمه (The message queueing) است.

شرکت ها و کارخانه های زیادی امروزه از این فناوری بهره گرفته و دلیل سود خود را بهره وری سریع و صرفه جویی در مصرف هزینه ها دانسته اند.

مثال و کاربرد های فناوری و مزایا : 

  • دیگر لازم نیست برداری از داده ها گرفت تا اطلاعات و موجودی های کارخانه را ببینید و آنان را تغییر دهید.و تجزیه و تحلیل داده های بسیار بزرگ را قادر است.
  • نیاز به برنامه نویس و هزینه برای دریافت اطلاعات تجهیزات نیست و با این فناوری میتوان این کار را به حداقل رساند.
  • در کارخانه و شرکت ها به شما کمک میکند تا از راه دور تمام اطلاعات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه را فراهم کنید و امکان مدیریت و کنترل امنیت کارخانه و شرکت در برابر سرقت و مصرف بیش از اندازه مواد کارخانه ای برای تولید کالا را دارد.

اینترنت اشیاء صنعتی اگر به دستگاه های، یک کارخانه یا دفتر اداری به آن متصل شوند با افزایش کارایی در آن محیط و کارخانه روبرو میشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی