وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

اینترنت اشیاء که مخفف IoT به هر چیزی که قابلیت اتصال به اینترنت برایش فراهم باشد و قابلیت پردازش اطلاعات و گرد آوری و ذخیره داده ها فراهم باشد که کاربرد های محدود ناپذیری دارد.

بایگانی

به نام خدای یکتا

علیرضا زارع جدس | هنرستان شهید بهشتی(مرحوم خالصی) سال 1399 |  دوازدهم کامپیوتر

 

واژه IoT یا همان اینترنت اشیاء که اولین بار توسط کوین اشتون در سال 1999 بیان شد و به این موضوع اشاره داشت که تمام اجزای اطرافمان باید به اینترنت متصل شوند از یک سوزن کوچک تا یک هواپیما باید از اینترنت اشیاء و کاربرد های محدود ناپذیر آن استفاده کنند. کوین اشتون جهانی را معرفی کرد، جهانی پیشرفته از شبکه های متصل به هم که از نسخه IPv6 پیروی میکنند و تا سال های آینده دنیا را در بر میگیرد.

تا کنون (2021) شرکت ها و کارخانه های زیادی از این فناوری بهره گرفته و پیشرفتی باور نکردنی داشته اند. Internet of Things که واژه کامل IoT این فناوری است که میتوان با این فناوری دستگاه ها را از راه دور کنترل کرده ، یا مجموعه داده هایی را محاسبه و پردازش کرده و نمایش دهند و حتی قابلیت تعامل با انسان را دارا میباشند. و در کل به معنای هوشمند سازی میباشد. این فناوری با سنسور ها اطلاعات را دریافت کرده و پردازش میکند در فضایی به نام ابر داده ها را ذخیره و نمایش میدهد کاربرد های این فناوری نا محدود هستند به عنوان مثال فرض کنید خانه هوشمند : که از اینترنت اشیاء بهره گرفته و تمام لوازم خانه به این فناوری مجهز هستند میتوان صبح ها در ساعت خاص شما را بیدار کرده برای شما قهوه آماده کند اگر هوای خانه نامساعد و گرم بود خنک میکند و همین طور بر عکس... یکی از لوازمی که به اینترنت اشیاء متصل میشود و میتواند بسیار کاربردی باشد یخچال است که به آن یخچال هوشمند نیز میگویند که قابلیت شناسایی مشخصات مواد خوراکی از این که چه خوراکی است و چه مقدار پروتوئین یا کلسیم دارد و میتواند تاریخ انقضای خوراک را به شما یادآوری کرده تا شما دچار مسمومیت نشوید و این کار را نیز از راه دور از طریق اینترنت انجام میدهد زمانی که در فروشگاه در حال خرید هستید میتواند به شما بگوید که چه خوراکی هایی تاریخ انقضاء انان گذشته تا نسبت به خرید اقدام نمایید. یک زیست تراشه کوچک که نامحدود بوده و حتی در بدن موجودات مورد استفاده قرار میگیرد.

بر موال یا تجهیزات خانه یا کارخانه نظارت دارد که یکی از بحث های مهم این زمینه است که بر امنیت نظارت کند.

در کشاوزی بهترین و با کیفیت ترین محصولات با کمترین هزینه تولید میشوند با مصرف پایین آب و مدیریت منابع آب و هوا در گلخانه حتی از راه دور.

 

  • علیرضا زارع جدس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی