وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس

وبلاگ فناوری اینترنت اشیاء و کاربرد های آن از علیرضا زارع جدس

اینترنت اشیاء که مخفف IoT به هر چیزی که قابلیت اتصال به اینترنت برایش فراهم باشد و قابلیت پردازش اطلاعات و گرد آوری و ذخیره داده ها فراهم باشد که کاربرد های محدود ناپذیری دارد.

بایگانی

تاریخچه اینترنت اشیاء

علیرضا زارع جدس |

این فناوری برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون که این شخص جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیای بی‌جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن‌ها را سازماندهی و مدیریت کنند و به اینترنت وصل شده و قابل کنترل باشند .

داده کاوی کرده و داده ها را با خود و دیگر اجسام به اشتراک گذاشته و یک شبکه طراحی شود.اینترنت اشیاء تمام شئ ها فیزیکی به هم متصل می‌شوند. البته پیش از آن کوین کلی در کتاب قوانین نوین اقتصادی در عصر شبکه‌ها (۱۹۹۸) موضوع نودهای کوچک هوشمند که به شبکه جهانی اینترنت وصل می‌باشند را مطرح نمود.

 

وی هم اکنون یکی از مبتکران و فعالان در زمینه اینترنت اشیاء و اینترنت چیزها است.

بعد از معرفی های او برای این فناوری برای نخستین بار در مقالات و نشریات بسیار زیادی از این فناوری یاد شد و همه شرکت های بزرگ جهان به دنبال به راه اندازی این فناوری هستند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی